zondag 26 augustus 2012

Nieuwe hobby erbij?

Het is alweer een poosje geleden dat ik heb geblogt.
Dit had diverse redenen, een poos gewoon niet gescrapt, druk met andere dingen en mijn hoofd stond er even niet naar. Gelukkig is dat nu weer voorbij, na een paar weken een stuk rustiger door vakantie etc. ben ik weer begonnen met scrappen, maar .......... ook met taarten bakken.

Dat ik afgelopen Dinsdag jarig was heb ik deze Marsepein taart gemaakt, geheel om eens uit te proberen, hij is nog wat kaal, maar voor een eerste toch best naar mijn zin. Hij was erg lekker!
Vandaag had ik alle Opa's & Oma's uitgenodigt, want ik wilde verder stoeien met smaken en een keer uit proberen om er twee op elkaar te zetten. Natuurlijk ben ik net een beginner, dus nog niet vanalles in huis om al meteen de groostste meesterwerken te maken, maar ik had voor klei malletjes met bloemen en wat korte randjes, dis ik gebruikt heb om de taart een beetje te versieren.

De bovenste laag is gevuld met gele room en bananen bavaroise met daaronder een laagje bananenschijfjes en afgesmeerd met botercreme en bekleed met Marsepein van de Action (geen aanrader) De strik en bloemen is van goede Marsepein en dat is beter van structuur om in de vormpjes te gebruiken.

De ondeste laag is gemaakt van twee lagen vanille cake en 1 laag chocolade cake. Vullingen Gele room en Aardbeien Bavaroise, afgesmeerd met botercreme en aangekleed met rolfondant.

Door de vele zoetigheid vullen ze enorm, dus we hebben de stukken wat kleiner gesneden dan normaal, met de text erbij als jullie hierna nog een stukje willen mag dat. Ondanks dat hij door iedereen erg lekker werd bevonden hadden ze gek genoeg na één stuk al genoeg.

Erg leuk om te doen, maar weet nu al als ik straks weer gewoon aan het werk ben dat ik er weinig tijd voor zal hebben. dus dat wordt goed plannen rond verjaardagen.

Groetjes Saskia

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel erg leuk Saskia en ze zullen ook heel erg lekker zijn als ik lees wat voor vulling erin zit.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn mooie kunststukjes zeg. En ze vullen bijzonder de maag als ik zo lees wat er allemaal in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo zeg,dat heb je prachtig gedaan hoor!Het is er helemaal niet aan te zien dat het je eerste taarten zijn.
    Op het taartenforum gaan ze ook uit van taartstukjes van 5x5 hoor,net omdat de taarten zo machtig zijn

    groetjes,Marika

    BeantwoordenVerwijderen